Service
Generelle kontrakt- og forretningsbetingelser for Giffits GmbH
1. Anvendelsesområde

Giffits GmbH (i det følgende benævnt Giffits) køber og sælger kun i overensstemmelse med disse generelle vilkår og betingelser. Modbekræftelser, der ikke er i overensstemmelse med disse vilkår og betingelser, vil blive afvist.

2. Ansvarlighed

Ved bestillinger via internettet indgås der en aftale mellem kunden og Giffits, når Giffits accepterer bestillingen. Dette sker ved at sende en ordrebekræftelse pr. e-mail. Afsendelsen af en ordrebekræftelse er ikke en accept fra Giffits' side, men tjener udelukkende til at bekræfte modtagelsen af ordren. Kundens fortrydelsesret i henhold til § 649, stk. 1, sætning 1 BGB er begrænset til vigtige grunde. I tilfælde af åbenlyse skrive-, tryk- og beregningsfejl er Giffits berettiget til at annullere kontrakten, medmindre kunden er villig til at acceptere kontrakten på de vilkår, der åbenlyst var tiltænkt. Giffits' medarbejdere er ikke bemyndiget til at indgå mundtlige sideaftaler eller afgive mundtlige forsikringer, der går ud over indholdet af den skriftlige kontrakt.

3. Leveringsomfang og tjenester

Over- eller underleverancer på op til 10 % er tilladt. I dette tilfælde skylder kunden, der behørigt har meddelt den korte levering i henhold til § 377 HGB, kun leveringsprisen svarende til den faktisk leverede mængde. Overleveringer på op til 10 % skyldes af kunden, hvis kunden ikke har reklameret behørigt i henhold til § 377 HGB. I dette tilfælde skylder kunden også den forholdsmæssigt forhøjede pris, der kan henføres til den overskydende levering. Hvis kunden i tilfælde af en overlevering har underrettet Giffits behørigt i henhold til § 377 HGB, skylder han ikke det yderligere beløb, der forholdsmæssigt kan henføres til overleveringen, hvis han ikke har nogen interesse i overleveringen og underretter Giffits herom inden for de frister, der gælder for meddelelse om mangler i henhold til § 377 HGB. Han er dog derefter forpligtet til at returnere de overskydende varer til Giffits på anmodning. Over- eller underleverancer berettiger ikke kunden til at nægte modtagelse eller til at træde tilbage fra kontrakten.

Giffits er til enhver tid berettiget til at foretage delleverancer og udføre delydelser, medmindre delleverancen eller delydelsen er urimelig for kunden.

Hvis fragtomkostningerne for en forsendelse af varer påviseligt overstiger de faste fragtomkostninger, forbeholder Giffits sig ret til at videregive de ekstra omkostninger til kunden. I tilfælde af ordrer fra udlandet kan der opstå yderligere toldomkostninger eller importgebyrer i bestemmelseslandet. Sådanne omkostninger skal bæres af kunden; Giffits har ingen indflydelse på afgifterne og deres størrelse.

4. Leveringstid og ydeevne

Leveringsdatoer eller -frister er kun bindende, hvis de er bekræftet af Giffits skriftligt eller pr. telex. Giffits er ikke ansvarlig for forsinkelser i levering og ydelse på grund af force majeure og på grund af begivenheder, der gør levering betydeligt vanskeligere eller umulig for Giffits, ikke kun midlertidigt, selv i tilfælde af bindende aftalte frister og datoer. De berettiger Giffits til at udskyde leveringen eller ydelsen i hindringens varighed plus en rimelig opstartstid eller til at træde helt eller delvist tilbage fra kontrakten på grund af den endnu ikke opfyldte del. Hvis Giffits er ansvarlig for manglende overholdelse af bindende aftalte frister og datoer eller er i misligholdelse, er ansvaret begrænset til en halv procent af fakturaværdien (ekskl. moms) af de leverancer og tjenester, der er berørt af forsinkelsen, for hver afsluttet uge med forsinkelse, dog maksimalt i alt fem procent af fakturaværdien af de leverancer og tjenester, der er berørt af forsinkelsen. Ethvert yderligere krav er udelukket, medmindre forsinkelsen skyldes grov uagtsomhed fra Giffits side.

5. Reservationer af materiale

Giffits forbeholder sig ret til mindre eller ubetydelige afvigelser med hensyn til farve, materialetykkelse og design. De tilsvarende oplysninger på leveringsemnet og servicen er beskrivelser eller mærkning og ikke garanterede egenskaber.

6. Overførsel af risiko

Risikoen overgår til kunden, så snart forsendelsen er overgivet til den person, der udfører transporten. Hvis forsendelsen forsinkes på kundens anmodning, overgår risikoen til kunden, når der gives meddelelse om, at forsendelsen er klar til afsendelse.

7. Garanti

I tilfælde af drop shipments eller varer, der ikke leveres direkte til Giffits, er Giffits ikke forpligtet til at underkaste varerne en detaljeret inspektion for mangler eller fuldstændighed. Vores reklamation anses derfor alligevel for rettidig, hvis kunden straks har givet Giffits meddelelse herom, og Giffits straks har videresendt reklamationen til leverandøren. Eventuelle klager skal fremsættes straks og skriftligt. Kunden i denne forstand er slutkunden og ikke transportøren, speditøren eller anden stedfortrædende agent.

8. Bevarelse af ejendomsretten

Varerne forbliver Giffits' ejendom, indtil fuld betaling har fundet sted. Kunden er dog berettiget til at videresælge varerne med ejendomsforbehold som led i den almindelige forretningsdrift. I tilfælde af videresalg skal kunden overdrage alle krav, der opstår som følge af videresalget, til Giffits som sikkerhed. I tilfælde af tredjemands adgang til forbeholdsvaren skal kunden gøre opmærksom på Giffits' ejendomsret og straks underrette Giffits om transaktionen.

9. Betaling

Giffits tilbyder generelt betaling på forhånd, på konto eller med kreditkort (MasterCard, Visa). Giffits forbeholder sig ret til kun at tilbyde kunden visse betalingsmetoder for hver ordre. Rabatter kan kun fratrækkes, hvis dette udtrykkeligt er aftalt. Ved køb på faktura skal fakturabeløbet betales inden for 14 dage efter modtagelse af varerne. Hvis betaling sker med kreditkort, debiteres kundens kreditkortkonto straks med fakturabeløbet. Kunden accepterer, at Giffits kan sende fakturaen i digital form, f.eks. som en pdf-fil. Fra hvornår e-fakturaer sendes i B2B-forretninger og i hvilket format er efter Giffits' skøn.

10. Sted for jurisdiktion

Tysk lov gælder under udelukkelse af FN's konvention om aftaler om internationalt salg af varer. Det eksklusive værneting og opfyldelsessted for alle krav i forbindelse med forretningsforholdet er Giffits' hjemsted. Giffits er også berettiget til at anlægge sag ved kundens almindelige værneting.

11. Beskyttelse af data

Giffits forpligter sig til at overholde databeskyttelsesbestemmelserne, især GDPR og BDSG samt andre relevante juridiske standarder, når kundens personlige data behandles. Kun de data, der er absolut nødvendige for brugen af en tjeneste, vil blive behandlet. Personlige data behandles fortroligt. De videregives kun til tredjeparter, hvis det er absolut nødvendigt for at opfylde kontrakten. Yderligere oplysninger kan findes i Giffits' databeskyttelsesoplysninger.

12. Ophavsret

Alle ophavsretlige brugsrettigheder i enhver proces og til ethvert formål til skitser, design, originaler, film og lignende, der er skabt af Giffits, forbliver hos Giffits, med forbehold af enhver udtrykkelig bestemmelse om det modsatte. Tilbuddet på hjemmesiden leveres og overvåges af Giffits, Hamborg. Alle data, oplysninger og materiale på dette websted, ikoner/billeder, illustrationer, lyd- og videoklip er beskyttet af ophavsret, varemærker og andre intellektuelle ejendomsrettigheder, der ejes eller kontrolleres af Giffits eller andre parter, og som Giffits har fået licens til. Dette materiale/data må ikke kopieres, reproduceres, genudgives, uploades, sendes, overføres eller distribueres på nogen måde, herunder via e-mail og andre elektroniske midler. Uden forudgående skriftligt samtykke fra ejeren er ændring af data, oplysninger og materiale, deres brug på andre websteder eller netværksbaserede computermiljøer og deres brug til andre end personlige, ikke-kommercielle formål en krænkelse af ophavsret, varemærke og andre ejendomsrettigheder og er derfor forbudt. Giffits forbeholder sig ret til at retsforfølge enhver krænkelse af disse rettigheder.

13. Returneringer og tilbagebetalinger

Følgende gælder for virksomheder:

I henhold til § 377 i den tyske handelslov (HGB) skal kunden straks undersøge de leverede varer og rapportere eventuelle mangler for ikke at miste sine garantikrav. Leverede varer tages kun tilbage efter forudgående skriftlig aftale mellem kunden og Giffits.Varer, der er forsynet med en reklamebesked på kundens anmodning, tages ikke tilbage. Medmindre bestemmelserne i punkt 3 "Leveringsomfang og ydelser" og/eller punkt 7 "Garanti" i disse vilkår og betingelser finder anvendelse. Returomkostningerne afholdes af kunden. Giffits accepterer ikke fragtfri returnering. Der er ingen ret til omlevering af varerne. Prøver kan kun leveres mod faktura. Der er ikke ret til at returnere prøver, medmindre bestemmelserne i punkt 7 "Garanti" i disse GTC er gældende.Hvis der købes mere end 100 enheder af den vare, der er bestilt som prøve, vil prøveomkostningerne blive modregnet i ordren. I tilfælde af produkter med større minimumskøbsmængder betales prøveomkostningerne, når minimumskøbsmængden købes.Det tager normalt to til tre arbejdsdage at behandle en reklamationshenvendelse.Kontakt venligst din personlige kontaktperson hos Giffits. Du kan også kontakte dem via e-mail til service@giffits.dk eller via fax til +49 (0)40 2788 201-790.

Følgende gælder for forbrugere:

Hvis der opdages åbenlyse transportskader ved levering af varerne, beder vi om, at sådanne fejl rapporteres direkte til leverandøren, hvis det er muligt, og at Giffits kontaktes hurtigt. De lovbestemte krav og deres håndhævelse, især garantirettighederne, forbliver upåvirket, selvom kunden undlader at indgive en klage og/eller kontakte Giffits. Kunden vil dog hjælpe Giffits med at håndhæve sine egne krav over for transportøren eller transportforsikringsselskabet. Det tager normalt to til tre arbejdsdage at behandle en klagehenvendelse.Kontakt venligst din personlige kontaktperson hos Giffits. Du kan også kontakte dem via e-mail til service@giffits.dk eller via fax til +49 (0)40 2788 201-790.

14. Fortrydelsesret for forbrugere

Forbrugere har den lovbestemte fortrydelsesret som beskrevet i fortrydelsespolitikken. Hvis kunden er en iværksætter eller handler på vegne af en virksomhed (§ 14 BGB), gives der ingen fortrydelsesret og returret i overensstemmelse med § 312g BGB i forbindelse med § 355 BGB. Fortrydelsesretten gælder kun for forbrugere i henhold til § 13 BGB: "En forbruger er enhver fysisk person, der indgår en juridisk transaktion til formål, der overvejende ligger uden for hans handel, forretning eller erhverv."

Politik for afbestilling

Ret til annullering

Du har ret til at annullere denne kontrakt inden for fjorten dage uden at angive nogen grund. Fortrydelsesfristen er fjorten dage fra den dag, hvor du eller en tredjepart, som du har udpeget, og som ikke er transportøren, tog de sidste varer i besiddelse.

For at udøve din fortrydelsesret skal du sende os

Giffits GmbH

Weidestraße 122 b
22083 Hamburg
Tyskland
Telefon: 808 200 30
Fax: +49 (0)40 2788 201-790
www.giffits.dk
service@giffits.dk


ved en tydelig erklæring (f.eks. et brev sendt med post, fax eller e-mail) om din beslutning om at annullere denne kontrakt. Du kan bruge den vedhæftede fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. For at overholde fortrydelsesfristen er det tilstrækkeligt, at du sender din meddelelse om udøvelse af din fortrydelsesret, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Konsekvenser af annullering

Hvis du fortryder denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (med undtagelse af ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden type levering end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Til denne tilbagebetaling benytter vi samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt med dig; du vil under ingen omstændigheder blive opkrævet gebyrer for denne tilbagebetaling.

Vi kan nægte at refundere dig, indtil vi har modtaget varerne tilbage, eller indtil du har fremlagt bevis for, at du har returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.

Du skal returnere eller udlevere varerne til Giffits GmbH, Rücksendung, Weidestraße 122 b, 22083 Hamburg straks og under alle omstændigheder senest 14 dage efter den dag, hvor du informerer os om annulleringen af denne kontrakt. Fristen er overholdt, hvis du sender varerne inden udløbet af fristen på fjorten dage. Du skal bære de direkte omkostninger ved returnering af varerne. Omkostningerne for varer, der ikke kan sendes med pakkepost, anslås til maksimalt ca. 80 EUR.

Du skal kun betale for eventuel værdiforringelse af varerne, hvis denne værdiforringelse skyldes håndtering af varerne, som ikke er nødvendig for at kontrollere deres tilstand, egenskaber og funktionalitet.

Årsager til udelukkelse eller annullering

Fortrydelsesretten gælder ikke for kontrakter:

  • til levering af varer, der ikke er præfabrikerede, og for hvis fremstilling forbrugerens individuelle valg eller bestemmelse er afgørende, eller som klart er skræddersyet til forbrugerens personlige behov;til levering af varer, der hurtigt kan blive fordærvet, eller hvis udløbsdato hurtigt vil blive overskredet;ved levering af alkoholholdige drikkevarer, hvis pris blev aftalt ved aftalens indgåelse, men som tidligst kan leveres 30 dage efter aftalens indgåelse, og hvis aktuelle værdi afhænger af udsving på markedet, som den erhvervsdrivende ikke har nogen indflydelse på;for levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner med undtagelse af abonnementsaftaler; for levering af forseglede varer, som af hensyn til sundhedsbeskyttelse eller hygiejne ikke er egnet til at blive returneret, hvis deres forsegling er blevet fjernet efter levering; for levering af varer, hvis de er blevet uadskilleligt blandet med andre varer efter levering på grund af deres art; for levering af lyd- eller videooptagelser eller computersoftware i en forseglet pakke, hvis forseglingen er blevet fjernet efter levering;
  • Eksempel på afbestillingsformular
    (Hvis du ønsker at annullere kontrakten, bedes du udfylde og returnere denne formular)

    Til

    Giffits GmbH

    Weidestraße 122 b
    22083 Hamburg
    Tyskland
    Telefon: 808 200 30
    Fax: +49 (0)40 2788 201-790
    www.giffits.dk
    service@giffits.dk


    Jeg/vi (*) annullerer hermed den aftale, som jeg/vi (*) har indgået om køb af følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
    - Bestilt den (*)/ modtaget den (*)
    - Navn på forbruger(e)?
    - Adresse på forbruger(ne)?
    - Forbrugerens/forbrugernes underskrift (kun ved anmeldelse på papir)
    - Dato

    _______________________
    (*) Slet det relevante

    15. Voldgiftsprocedure

    Den 9. januar 2016 oprettede Europa-Kommissionen en platform til udenretslig bilæggelse af tvister i forbindelse med onlinekøb. Den kan tilgås via URL'en https://ec.europa.eu/consumers/odr. Giffits vil gerne benytte lejligheden til at informere dig om, at der ikke er nogen forpligtelse til at deltage i voldgiftssager, og at denne mulighed desværre ikke kan gives.

    16. Klausul om adskillelse

    Hvis enkelte bestemmelser i disse generelle vilkår og betingelser er eller bliver helt eller delvist ugyldige eller indeholder et smuthul, påvirker dette ikke gyldigheden af de resterende bestemmelser.

    Giffits GmbH

    Weidestraße 122 b
    22083 Hamburg
    Tyskland
    Telefon: 808 200 30
    Fax: +49 (0)40 2788 201-790
    www.giffits.dk
    service@giffits.dk

    Administrerende direktør: Marcus Schulz, Thorsten Schmidt

    Status: Hamborg, november 2024